„Nevíte jak na Prestu? Poradíme Vám”
15.01.2011
Za několik posledních let se stalo na poli internetového obchodování v ČR velmi módním skloňovat od A do Z možnosti nákupu bez registrace.
Pro obyčejného provozovatele e-shopu i uživatele internetu je možnost nákupu bez registrace přímo zaklínadlem. Přitom se v principu nejedná o vůbec nic převratného. V praxi se totiž nákup bez registrace liší od standardního nákupu registrovaného uživatele pouze jedinou věcí → nejsou vyžadovány přihlašovací údaje (jméno a heslo). Nic víc, nic míň, toť vše.
Realita je ovšem taková, že za nákupem bez registrace se v drtivé většině případů skrývá stejné uchovávání dat o uživateli jako by byl registrován tzn. již z principu internetového nákupu a nutnosti doručení objednávek musí být registrovány (uchovávány) uživatelovy iniciály, jeho adresa a zpravidla i telefon. Přihlašovací údaje jsou stejně uživateli dříve či později nabídnuty k vytvoření nebo jsou vytvořeny "na pozadí", aby se zákazník citil jakoby neregistrován. Legitimní záměr provozovatele je samozřejmě mít uźivatele co nejvíce pod kontrolou. Kde je ovšem ona neregistrace? Jednoduše nikde, bez registrace to zkrátka nejde.
Žádný nákup bez registrace tedy ve skutečnosti neexistuje a díky výše zmíněné praxi by ho měli všichni korektně nazývat odpovídajícím výrazem např. "zjednodušený nákup" nebo "rychlý nákup". Protože přesně o to se v praxi díky nezadávání přihlašovacích údajů jedná.